An Deine Seite

lupakan sejarah kalau tak mahu mengulanginya..

kenangan terindah

Aku xtau kenapa saat ni aku tetiba teringat kenangan lepas2..terutama kenangan selepas spm sampai la aku x lepas a level..

Mungkin sebab aku mendengar lagu yg selalu aku dengar back then..
Yg x tahannye aku aku jd sayu bila teringat kenangan tu sume..                     
Walaupon aku dah boleh menerima hakikat bhw yg lepas tetap telah berlalu tp hati aku tetap xnak melepaskan kenangan serta peristiwa2 yg telah berlalu tersebut..

Mengungkap semula kenangan lalu..

Betapa paada masa tu aku begitu berdebar untuk mengambil result spm aku kat saser..dan debaran tersebut berakhir dgn kegembiraan dan kenangan manis yg sukar dilupakan walaupon sudah hampir 3 tahun berlalu..
Aku juga sgnt berdebar semasa temuduga skim pelajar cemerlang mara..disitu pengalaman pertama aku ditemuduga..sebaik keluar dr bilik temuduga,semangat aku terus hilang bila mengenangkan sesi temuduga aku td..

Tp alhamdulillah aku lepas jugak interview tu..dan aku ditawarkan untuk membuat persediaan a level untuk ke jerman.. semuanya terlalu indah bagi aku pada masa tu sehinggakan aku xdapat nak mengungkapkan perasaan tu dgn kata2..hanya Allah yg tahu betapa gembiranye aku..impian aku sekian lame untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara seolah2 telah tercapai walaupon baru mendapat tawaran program persediaan..

Langkah untuk belajar ke luar negara aku teruskan dgn mendaftarkan diri di german malaysian institute yg aku sedia tahu akan kewujudannye semasa aku di saser lagi..

Namun semasa di GMI langkah2 aku menjadi semakin perlahan..aku merasakan seolah2 perasaan berkobar2,excited sebelumnye hilang sedikit demi sedikit berkadaran dgn masa..

Perasaan gembira dan excited tadi telah bertukar menjadi ketakutan dan kelemahan..keyakinan diri ku hilang semasa aku di GMI..Allah telah tunjukkan aku sesuatu yg aku barangkali terlepas pandang sebelum ni..selama ni aku terlalu mengikut perasaan semasa memohon untuk program SPC..bukan lah impiaan aku untuk menjadi seorang jurutera  apatah lagi aku sanagt lemah dln bidang fizik..aku x pernah ponteng kelas semasa di gmi namun ilmu yg aku dambakan tidak pernah meresap dlm diri aku..setiap kali test aku selalu dpt markah yg rendah dan sngat memalukan..


Hanya Allah yg tahu betapa aku sudah hilang hala tuju aku semasa di GMI..aku bukan diri aku lagi pada masa tu..buku dan ilmu seolah2 menjauhkan diri dari aku..soal agama aku selalu ketepikan..solat aku abaikan..
Setahun 8 bulan kemudian aku secara rasminye telah gagal untuk melanjutkan pelajaran ke jerman..Allah maha mengetahui..ape yg baik dipandangan kita belum tentu baik di pandangan Allah dan begitu juga sebaliknye..
mungkin itu adalah yg terbaik bagiku..walaupon terlalu pahit untuk diterima sehinggakan aku berendam air mata selama 2 hari tp at least Allah sudah tunjukkan jalan lain kepada aku yg aku percaya lebih baik dari sebelum tu..impian aku sejak dari aku menjejak kaki ke sekolah menengah terhenti di pertengahan jalan..sukar untuk aku pendamkan..sebelum dpt menrima hakikat tu,hidup aku terumbang ambing selama hampir setengah tahun,ape yg aku lakukan semuanye seolah2 tidak kena..betapa peritnye perasaan aku masa tu drpd hanya Allah yg maha mengetahui..

Setelah setahun berlalu,aku masih merasakan seolah2 perkara tersebut baru terjadi semalam..namun bezanye hari ini aku telah dapat menerima hakikat bahawa bukan rezeki aku untuk belajar di jerman..
Walaupon aku hanye belajar di universiti tempatan namun semangat untuk belajar sepertimana semasa aku di sekolah menengah dulu seolah2 telah kembali..semangat yg aku tidak temukan semasa di GMI dulu telah kembali kepadaku..

Alhamdulillah semoga semangat ini akan berkekalan sampai aku bergelar graduan.. walaupon kenangan di gmi pahit tetapi dpt mengenali kwan2ku semasa di gmi adalah suatu rahmat dariNYA yg tidak ternilai bagi diri aku..andai aku tidak berada di GMI,masakan aku dpt mengenali eday,kuro,ijat kedah,ijat,fathi,amir,adam dan yg lain2..merekalah yg telah menambahkan warna2 dlm kehidupan aku.. ingatlah,bukan semua kepahitan itu adalah keburukan bahkan ia adalah kebaikan..

Salam..
Adios amigos..

cuti vs boring?

aduh...

cuti dtg lagi..
walaupon ni adalah cuti sem first dlm hidup aku tp aku dh biasa cuti panjang2 ni..

huhu..
awal taun hari tu cuti bertenang selepas a level..6 bulan..lame tuu..

sekarang cuti sem selama 2 bulan..
dan betul2 sekarang dah 4 hari aku kat kampong..

macam biasa lah lau cuti panjang2 ni..mungkin bg org lain cuti sem ni best tp bg aku menyakitkan jiwa..
pelik bunyinye tp tu la hakikat yg aku lalui setiap kali cuti panjang..

bukan aku x suka berada kat umah sekali ngan famili aku tp ad something kat umah yg buat aku merana kalau aku stay kat umah lame2..
huhu..

k lah untuk sementara waktu ni aku mengundurkan diri dulu..
banyak lg masa untuk blogging..haha..
cuti kan panjang..

nampaknye makin panjang cuti makin giler aku dibuatnye..
nak keje tp xde plak keje..

haha
sekian untuk sementara..
adios amigos..
salam..